Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Аб установе

Фотаматэрыялы

  • Эмблема учреждения образования
  • Обязательный элемент ученической одежды - бордовый галстук с эмблемой ГУО
22.05.23

Декада кибербезопасности ˮКиберДети“

разгарнуць » / « згарнуць
22.05.23

акция "Наши дети - наше будущее!"

разгарнуць » / « згарнуць
24.01.23

О деловом стиле одежды

Беллегпром для школьников

Школьная коллекция

разгарнуць » / « згарнуць
01.12.22

о пропускном режиме в ГУО

Инструкция об обеспечении безопасных условий обучающихся в учреждении образования осуществляющие пропускной режим

разгарнуць » / « згарнуць

СТАТУТ

Дзяржаўнай установы адукацыі

"Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава»

Глава1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава", названая ў далейшым "Установа адукацыі", створана ў адпаведнасці з Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджаным Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г.N 1» Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання", і іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

1.2. Установа адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб заснаванні агульнай сярэдняй адукацыі, рашэннямі заснавальніка, сапраўдным Статутам і іншымі актамі заканадаўства.

1.3. Змяненні і дапаўненні ў Статут установы адукацыі ўносяцца пасля іх зацвярджэння ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.

1.4. Установа адукацыі з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае сваю гербавую пячатку, штамп з назвай установы і нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць істцом і адказчыкам у судзе.

1.5. Тып-Установа агульнай сярэдняй адукацыі. Від - сярэдняя школа.

1.6. Від Установы адукацыі можа быць зменены.

1.7. Рашэнне аб змяненні віду ўстановы адукацыі прымаецца заснавальнікам па ўласнай ініцыятыве альбо па ініцыятыве ўстановы адукацыі пры сукупнасці наступных умоў:

абгрунтаванні неабходнасці змены віду Установы адукацыі;

адпаведнасці Ўстановы адукацыі крытэрыям заяўленай выгляду;

ўзгаднення з адпаведным мясцовым выканаўчым і распарадчым органам.

1.8. Установа адукацыя забяспечвае атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі і функцыянуе ў складзе I-XI класаў, у якіх ажыццяўляецца навучанне і выхаванне на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі.

1.9. Найменне ўстановы адукацыі:

на рускай мове:

поўнае найменне: Государственное учреждение образования "Добромыслинская средняя школа имени Л.П. Тихмянова";

скарочаная назва: "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава";

на беларускай мове:

поўнае найменне: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава";

скарочанае найменне: "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава".

1.10.Месца знаходжання ўстановы адукацыі: вул.Дабрамыслі, Лёзненскі раён, Віцебская вобласць Рэспубліка Беларусь, паштовы індэкс 211223. Установа адукацыі на працягу дзесяці рабочых дзён з дня змены свайго месцазнаходжання абавязана накіраваць у рэгіструючы орган адпаведнае апавяшчэнне.

1.11.Заснавальнікам установы адукацыі з'яўляецца Лёзненскі раённы выканаўчы камітэт.

Органам дзяржаўнага кіравання Установы адукацыі з'яўляецца аддзел адукацыі, спорту і турызму Лёзненскага раённага выканаўчага камітэта (Упаўнаважаны орган).

1.12.За абавязацельствы ўстановы адукацыі нясе адказнасць упаўнаважаны орган, якія знаходзяцца ў яго распараджэнні грашовымі сродкамі. Пры іх недастатковасці субсідыярную адказнасць па яго абавязацельствах нясе ўласнік яго маёмасці.

1.13.У Установе адукацыі не дапускаюцца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная або іншая супярэчная заканадаўству дзейнасць рэлігійных арганізацый.

Установа адукацыі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў) у пазавучэбны час можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа.

Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

1.14.Установа адукацыі можа быць абмежавана ў правах толькі ў выпадках і парадку, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Глава 2.

МЭТЫ, ПРАДМЕТ І ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

2.1. Установа адукацыі з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, створанай для дасягнення адукацыйных мэтаў, і не мае выманне прыбытку ў якасці асноўнай мэты сваёй дзейнасці. Установа адукацыі выконвае адукацыйную, інтэлектуальную, сацыяльную і культурную функцыі, накіраваныя на задавальненне інтарэсаў асобы, грамадства і дзяржавы.

2.2. У сваёй дзейнасці ўстанова адукацыі кіруецца наступнымі прынцыпамі:

прыярытэт агульначалавечых каштоўнасцяў, правоў чалавека, гуманістычны характар адукацыі;

экалагічная накіраванасць адукацыі;

свецкі характар адукацыі;

улік індывідуальных патрэб, здольнасцяў і запытаў навучэнцаў.

2.3. Мэтамі дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляюцца:

фарміраванне ў вучняў неабходных ведаў, уменняў, навыкаў;

інтэлектуальнае, маральнае, творчае і фізічнае развіццё асобы навучэнца;

фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы навучэнца;

правядзенне даследаванняў у галіне адукацыі, методыкі выкладання і выхавання.

2.4. Прадметам дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляецца аказанне паслуг у сферы адукацыі, у тым ліку арганізацыя і правядзенне адукацыйнай і метадычнай работы.

2.5. Для выканання мэт дзейнасці Установа адукацыі рэалізуе наступныя задачы:

развіццё асобы навучэнцаў, іх здольнасцяў і схільнасцей;

стварэнне ўмоў, неабходных і дастатковых для рэалізацыі творчага патэнцыялу асобы навучэнцаў;

правядзенне навукова-метадычнай працы, накіраванай на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу;

фарміраванне ў вучняў высокіх духоўна-маральных каштоўнасцяў, здаровага ладу жыцця, грамадзянскасці, патрыятызму, адказнасці, працавітасці;

фарміраванне эстэтычнай і экалагічнай культуры;

правядзенне работы па ўзаемадзеянні з іншымі ўстановамі адукацыі з мэтай выкарыстання назапашанага прагрэсіўнага вопыту арганізацыі працэсаў навучання і выхавання;

аказанне садзейнічання навучэнцам у авалоданні каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;

стварэнне ўмоў для самаразвіцця асобы навучэнца;

маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне вучня да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей.

2.6. Установа адукацыі ажыццяўляе знешнеэканамічную дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

Глава 3.

СТРУКТУРА ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ.

3.1. Установа адукацыі мае ў сваёй структуры наступныя структурныя падраздзяленні: бібліятэку, вучэбна-дасведчаны ўчастак, вытворчую майстэрню, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, а таксама можа мець іншыя структурныя падраздзяленні ў адпаведнасці з п.3 арт. 23 Кодэкса аб адукацыі.

3.2. Структурнае падраздзяленне ўстановы адукацыі можа стварацца як адасобленае падраздзяленне.

3.3. Прававы статус і функцыі адасобленых і структурных падраздзяленняў установы адукацыі вызначаюцца гэтым Статутам і адпаведнымі палажэннямі, якія зацвярджаюцца ва ўстаноўленым парадку.

3.4. Установа адукацыі фарміруе сваю структуру па ўзгадненні з Упаўнаважаным органам.

Глава 4.

АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА І ВЫХАВАЎЧАГА ПРАЦЭСАЎ. ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

4.1. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.

4.2. Установа адукацыі забяспечвае адпаведнасць адукацыі патрабаванням адукацыйнага стандарту, вучэбна-праграмнай дакументацыі адпаведнай адукацыйнай праграмы.

4.3. Установа адукацыі ажыццяўляе адукацыйны працэс у адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбных планаў і праграм.

4.4. Адукацыйны і выхаваўчы працэсы ва ўстанове адукацыі грунтуюцца на навуковым і педагагічна абгрунтаваным выбары формаў, сродкаў, метадаў навучання і выхавання і могуць ажыццяўляцца па індывідуальных вучэбных планах і праграмах.

4.5. Асноўныя віды вучэбных заняткаў вызначаюцца вучэбнымі планамі і праграмамі: тэарэтычныя заняткі, практычныя і лабараторныя работы.

4.6. Мовай навучання і выхавання ва Ўстанове адукацыі з'яўляецца беларускі, вывучаецца замежная мова – англійская.

4.7. Пералік рэалізуемых адукацыйных праграм:

праграмы асноўнай адукацыі (агульная сярэдняя адукацыя); адукацыйныя праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі; таксама могуць рэалізоўвацца адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, праграмы для дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні.

4.8. Праграмы асноўнай адукацыі рэалізуюцца ў дзённай форме атрымання адукацыі.

4.9. Установа адукацыі забяспечвае ахову здароўя навучэнцаў.

Медыцынская дапамога навучэнцам аказваецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

4.10. Правы і абавязкі ўстановы адукацыі:

4.10.1 Ўстанова адукацыі мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад установы адукацыі;

ажыццяўляць якая прыносіць даходы дзейнасць;

Спіс членаў савета
ДУА "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава"

Атрошчанка і. а. - старшыня савета, дырэктар установы адукацыі;
Храмцова А. М.-сакратар савета, аператар ЭВМ;
Мянжынская В.А. -намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце;
Канавалава М.У. - член савета, загадчык гаспадаркай;
Злянко Н.А. - член савета, законны прадстаўнік;
Крэбс Т. Г. - член савета, законны прадстаўнік;
Берестовская Г. Н. – член савета, сакратар Добромыслинского п./с.;
Яўсеянка Станислаў - член савета, вучань 11 класа;
Юнгвірт Эліза- член савета, вучаніца 10 класа

План работы савета
ДУА "Дабрамыслінская сярэдняя школа імя Л.П.Тіхмянава" на 2019/2020 навучальны год

Назва месяца

Тэматыка пасяджэння

Адказны

Верасень

1. Аб арганізацыі работы савета школы (зацвярджэнне плана работы, выбары старшыні і сакратара)
2. Аб арганізацыі платных адукацыйных паслуг для вучняў і насельніцтва сельскага Савета.
3.Аб рэжыме работы школы на 2019/2020 навучальны год
4. Аб інавацыйнай дзейнасці ў 2019/2020 навучальным годзе ва ўстанове адукацыі.

Дырэктар


Намеснік дырэктара па ВР

Сакавік

1. Аб арганізацыі дзейнасці дзіцячых і моладзевых грамадскіх арганізацый і аб'яднанняў
2. Аб дзейнасці апякунскага савета па прыцягненню дадатковых сродкаў на ўмацаванне матэрыяльна тэхнічнай базы школы
3. Арганізацыя работы па занятасці навучэнцаў у летні перыяд.
4. Арганізацыя аздараўлення навучэнцаў за навучальны год.

Педагог-арганізатар

Дырэктар


Намеснік дырэктара па ВР

 

ЗАЦВЕРДЖАНЫ


Пастанова
Міністэрства адукацыі
Рэспубліка Беларусь


18.07.2011 № 84

СТАНОВІШЧА
аб савеце ўстановы адукацыі


Глава 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Цяперашні Палажэнне вызначае кампетэнцыю, склад і арганізацыю дзейнасці савета ўстановы адукацыі незалежна ад падпарадкаванасці і формаў уласнасці (далей-установа адукацыі).
2. Савет установы адукацыі (далей – савет) з'яўляецца асноўным органам самакіравання ўстановы адукацыі, які ствараецца ў мэтах рашэння асноўных пытанняў дзейнасці ўстановы адукацыі.
3. Савет ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, сапраўдным Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і статутам установы адукацыі.
Глава 2
КАМПЕТЭНЦЫЯ І СКЛАД САВЕТА
4. Да кампетэнцыі Савета адносяцца:
4.1. вызначэнне перспектыўных напрамкаў развіцця ўстановы адукацыі, разгляд планаў работы ўстановы адукацыі, пытанняў яго адукацыйнай і навуковай дзейнасці, міжнароднага супрацоўніцтва;
4.2. унясенне прапаноў аб удасканаленні структуры ўстановы адукацыі, стварэнні, ліквідацыі структурных падраздзяленняў установы адукацыі( у тым ліку адасобленых структурных падраздзяленняў), вызначэнне асноўных напрамкаў іх дзейнасці;
4.3. разгляд пытанняў абнаўлення і развіцця матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі, размеркавання замацаванага за ўстановай адукацыі маёмасці паміж яго структурнымі падраздзяленнямі;
4.4. прыняцце рашэнняў па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу, абмеркаванне праектаў вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйных праграм, праграмна-якая плануе дакументацыі выхавання, якія рэалізуюцца ўстановай адукацыі;
4.5. разгляд пытанняў фармавання кантынгенту навучэнцаў установы адукацыі;
4.6. умацаванне сувязі адукацыйнага працэсу з вытворчасцю, узаемаадносін ўстановы адукацыі з арганізацыямі – заказчыкамі кадраў;
4.7. прадстаўленне кандыдатаў на пасаду дырэктара Інстытута без права юрыдычнай асобы, дэкана (начальніка) факультэта;
4.8. абранне на пасаду прафесара, загадчыка (начальніка) кафедры;
4.9. прыняцце рашэння па пытаннях развіцця навукі і супрацоўніцтва з установамі адукацыі і навуковымі арганізацыямі ў сферы навуковай дзейнасці;
4.10. садзейнічанне ў арганізацыі і правядзенні адукацыйных мерапрыемстваў;
4.11. заслухоўванне і зацвярджэнне справаздач кіраўніка ўстановы адукацыі, яго намеснікаў па асноўных напрамках дзейнасці, кіраўнікоў структурных падраздзяленняў установы адукацыі аб ходзе выканання планаў работы ўстановы адукацыі, яго структурных падраздзяленняў, выніках адукацыйнай, навуковай і гаспадарчай і іншых відаў дзейнасці, а таксама педагагічных работнікаў аб выніках стажыроўкі;
4.12. заслухоўванне справаздач кіраўнікоў навукова - даследчых і доследна-канструктарскіх работ аб выніках навуковых даследаванняў;
4.13. абмеркаванне тэматыкі і вынікаў эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ва ўстанове адукацыі;
4.14. разгляд іншых пытанняў, аднесеных да кампетэнцыі Савета актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і статутам установы адукацыі.
5. Склад Савета фарміруецца з прадстаўнікоў навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі.
У склад савета могуць уваходзіць прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб'яднанняў і іншых арганізацый.
6. Агульная колькасць членаў Савета вызначаецца статутам установы адукацыі.
Колькасны склад Савета фарміруецца ў наступнай прапорцыі:
25 % - прадстаўнікі навучэнцаў установы адукацыі, іх законных прадстаўнікоў;
75 % – прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў установы адукацыі, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб'яднанняў, іншых арганізацый.
7. Прадстаўнікі навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў выбіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем у групах, класах, вучэбных групах, аб'яднаннях па інтарэсах, іншых аб'яднаннях навучэнцаў у парадку, вызначаным статутам установы адукацыі.
Прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі выбіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем у структурных падраздзяленнях у парадку, вызначаным статутам установы адукацыі.
Прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб'яднанняў, іншых арганізацый уключаюцца ў склад савета на падставе прапаноў кіраўнікоў названых органаў і арганізацый.
8. Персанальны склад Савета зацвярджаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
9. Тэрмін паўнамоцтваў савета вызначаецца статутам установы адукацыі і складае не больш пяці гадоў.
Глава 3
АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ САВЕТА
10. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю савета ажыццяўляе старшыня савета, якім з'яўляецца кіраўнік ўстановы адукацыі. У перыяд яго адсутнасці абавязкі старшыні выконвае асоба, якая выконвае абавязкі кіраўніка ўстановы адукацыі.
11. Старшыня савета:
арганізуе працу савета;
сцвярджае план і рэгламент працы савета;
зацвярджае парадак пасяджэння савета;
вядзе пасяджэння савета;
ставіць на галасаванне ў парадку паступлення прапановы членаў Савета;
арганізуе галасаванне і падлік галасоў;
кантралюе выкананне рашэнняў і даручэнняў савета.
12. Удзельнічаючы ў адкрытым галасаванні, старшыня галасуе апошнім.
13. Бягучую дзейнасць Савета забяспечвае сакратар Савета, які абіраецца з ліку членаў савета па выніках адкрытага галасавання членаў савета на першым пасяджэнні Савета.
14. Сакратар Савета:
апавяшчае членаў савета аб правядзенні пасяджэння савета;
вядзе пратаколы пасяджэнняў савета;
прадастаўляе інфармацыю аб выкананні рашэнняў і даручэнняў савета старшыні савета.
15. Член савета:
удзельнічае ў пасяджэннях Савета, іншых мерапрыемствах, якія праводзяцца саветам;
уносіць прапановы для абмеркавання на пасяджэннях Савета;
выступае па пытаннях, што абмяркоўваюцца ў адпаведнасці з усталяваным на паседжанні савета рэгламентам;
вылучае кандыдатаў, абірае і можа быць абраным у камісіі, якія ўтвараюцца саветам;
удзельнічае ў працы іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі пры разглядзе пытанняў, якія ўваходзяць у кампетэнцыю савета;
своечасова і якасна выконвае рашэнні і даручэнні Савета.
16. Дзейнасць Савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы, які складаецца на навучальны год і зацвярджаецца кіраўніком пасля разгляду на пасяджэнні Савета. Змест плана работы вызначаецца актуальнымі задачамі, якія стаяць перад установай адукацыі.
17. Савет ажыццяўляе сваю работу ў форме пасяджэнняў.
18. Пасяджэння савета лічацца паўнамоцнымі, калі на іх прысутнічае не менш двух трацін членаў савета.
19. На пасяджэння савета запрашаюцца асобы, якія былі прыцягнутыя да падрыхтоўкі матэрыялаў па разглядаемых пытаннях. Запрошаныя асобы карыстаюцца правам дарадчага голасу.
20. На пасяджэннях Савета вядзецца пратакол, у якім фіксуецца ход абмеркавання пытанняў, унесеных у парадак дня, а таксама вынікі галасавання і прынятае рашэнне. Кожны пратакол падпісваецца старшынёй і сакратаром Савета.
21. Рашэнні Савета па пытаннях адукацыйнай, навуковай дзейнасці, абнаўлення і развіцця матэрыяльна-тэхнічнай базы прымаюцца адкрытым галасаваннем простай большасцю галасоў.
Пры абранні на пасаду прафесара, загадчыка (начальніка) кафедры, прадстаўленні кандыдата на пасаду дырэктара Інстытута без права юрыдычнай асобы, дэкана (начальніка) факультэта рашэнне прымаецца таемным галасаваннем у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Па іншых пытаннях выгляд галасавання (тайнае, адкрытае) і парадак яго правядзення вызначаюцца саветам.
Пры роўнай колькасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні савета.
22. Рашэнні савета, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь і зацверджаныя кіраўніком установы адукацыі, з'яўляюцца абавязковымі для педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў.

 

 

  1. Павышэнне якасці адукацыі праз: узмацненне метадычнай састаўляючай урокаў, факультатыўных заняткаў; удасканаленне сістэмы дапрофільнай падрыхтоўкі шляхам індывідуалізацыі дзейнасці вучняў з улікам іх патрабаванняў, інтарэсаў; эфектыўнае выкарыстанне інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій у адукацыйным працэсе; забеспячэнне рознаўзроўневага, варыятыўнага навучання вучняў з улікам іх псіхафізічных асаблівасцей.
  2. Павышэнне якасці ідэалагічнай і выхаваўчай работы праз: рэалізацыю прынцыпа захавання фізічнага і псіхічнага здароўя суб’ектаў навучальна-выхаваўчага працэсу, выкарыстанне здароўезберагаючых тэхналогій ва ўрочнай і пазаўрочнай дзейнасці; развіцце форм сумеснай дзейнасці ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу па развіцці адукацыйнай, творчай і прафарыентацыйнай дзейнасці, выкарыстоўваючы патэнцыял шостага школьнага дня.
  3. Павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў праз: актывізацыю работы па абагульненню перадавога педагагічнага вопыту; павышэнне педагагічнага майстэрства на аснове актыўнага выкарыстання інфармацыйных тэхналогій, накіраваных на актывізацыю творчай дзейнасці вучняў і педагогаў.

Наша эмблема, адзіны элемент школьнай формы і гімн

 
  
     


Ад прадзедаў спакон вякоў нам засталася спадчына;
Памiж сваiх i чужакоў яна нам ласкай матчынай.
Аб ёй мне баюць казкi-сны, вясеннiя праталiны
I лесу шэлест верасны, i ў полi дуб апалены.

Аб ёй мне будзiць успамiн на лiпе бусел клёкатам
I той стары амшалы тын, што лёг ля вёсак покатам.
Аб ёй мне баюць казкi-сны, вясеннiя праталiны
I шэлест лесу верасны, i ў полi дуб апалены.

I тое нуднае ягнят бляянне-зоў на пасьбiшчы,
I крык варонiных грамад на могiлкавым кладбiшчы.
Жыве з ёй дум маiх сям'я
I снiць з ёй сны нязводныя...
Завецца ж спадчына мая ўсяго старонкай роднаю.

 

Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Дабрамыслінская сярэдняя школа Лёзненскага раёна" уваходзіць у склад аддзела адукацыі Лёзненскага раённага выканаўчага камітэта.
Школа размешчана ў аграгарадку Дабрамыслі, які з'яўляецца цэнтрам сельскага выканаўчага камітэта, у дзяржаўным трохпавярховым будынку, пабудаваным у 1975 годзе ў гонар стагоддзя з дня яе адкрыцця.
Гісторыя дзяржаўнай установы адукацыі "Дабрамыслінская сярэдняя школа Лёзненскага раёна" пачынаецца з 1875 года, пра што сведчыць выпіска з Цэнтральнага дзяржаўнага гістарычнага архіва БССР у горадзе Мінску, ад 27 чэрвеня 1967 года, зробленая на падставе "памятнай кніжкі Віленскай навучальнай акругі", Вільні, 1897 г., стар.
//... Народныя вучэльні ў Аршанскім павеце.
... Добромыслянское, Добромыслянской воласці, у вёсцы Добромысле, адкрыта ў 1875 г., змяшчалася ў грамадскім доме. На ўтрыманне вучылішча адпускалася 111 рублёў з збораў мясцовага сялянскага таварыства і 190 рублёў з дзяржаўнага казначэйства.
Навучэнцаў: 10 хлопчыкаў.
Настаўнік Парфірый Пятровіч Баранаў, скончыў курс у Полацкай настаўніцкай семінарыі, мае званне настаўніка пачатковых вучэльняў. Законатлумач і. Зыкаў, скончыў курс у Магілёўскай духоўнай семінарыі.//
У кнізе "вопыт апісання Магілёўскай губерні" за 1884 год на стар.
Грунтуючыся на ўспамінах вартоўні д. касачы Каплунова Сямёна Сямёнавіча, можна аднавіць наступныя этапы ў станаўленні ДУА»Дабрамыслінская сярэдняя школа".
"... З кастрычніка 1890 года вучылішча размяшчалася ў драўляным доме, які знаходзіўся на месцы цяперашняга лясніцтва. Навучэнцаў было 45 чалавек. Рабят школьнага ўзросту было вельмі шмат, але вучыліся адзінкі. Навучанне было платнае і каштавала дорага. За год трэба было плаціць 100 рублёў. На 100 рублёў селянін павінен быў вырасціць і прадаць 4 каровы. А ў асноўнай масе сялянскіх гаспадарак было па адной карове. Селянін не мог своечасова расплаціцца з падаткамі, заўсёды быў у абавязку ў памешчыка.
Царква строга кантралявала жыццё кожнай сям'і. Кожную суботу, вечарам, навучэнцаў вадзілі ў царкву, дзе слухалі набажэнства і прымушалі маліцца па дзве гадзіны.
Бо не было чым плаціць за вучобу, многія дзеці, правучыўшыся 1 год, кідалі заняткі, хоць вельмі хацелася вучыцца.
Настаўніцай у той час была Алена Міхайлаўна Верзилова, Дачка псаломшчыка з г. Рудні. Яна прапрацавала 15 гадоў. Актыўна ўдзельнічала ў рэвалюцыі 1905-1907 гг. праводзіла вялікую працу сярод насельніцтва супраць памешчыкаў і самадзяржаўя. Была пакарана смерцю царскімі ўладамі.
Пасля першай рускай рэвалюцыі 1905-1907 гг. навучанне ў народным вучылішчы стала бясплатным. Вучняў стала больш. Ужо ў 1907 годзе ў вучылішчы навучалася 90 чалавек.
У 1909 годзе народнае вучылішча было пераўтворана ў двухкласную народную школу, у якой навучалася 95 чалавек, з іх дзве дзяўчынкі.
Да рэвалюцыі 1917 года ў Дабрамыслянскай воласці былі пачатковыя школы ў В. Буракова ў доме Сталярова Парфена. Настаўнікамі ў ёй працавалі Фунцікаў, потым гарадская Зіна, Дачка добромысленского папа, а затым Вирекин Іван.
У Зачерне настаўнікам працаваў Левенкаў Мікалай Лук'яновіч. У 1918 годзе 2 мая ў Дабрамыслянскай воласці быў створаны ваенны камісарыят. Першым ваенным камісарам стаў настаўнік Мікалай Лук'яновіч Левянкоў.
У вёсцы Жалудова да рэвалюцыі была школа ў доме Ганчарова Ягора, а потым у доме Ганчарова Яўхіма.
Увосень 1918 года былі адкрыты пачатковыя школы ў В. Арцёмава, Вішняк, Стары, Заазер'е. У В. касачы была школа ў доме Кавалёва Барыса Рыгоравіча. Ён жа быў і загадчыкам. Яго жонка Алена-настаўніцай. У 1924 годзе ў Добрамыслях была адкрыта сямігодка, загадчыкам якой стаў Барыс Рыгоравіч.
Такім чынам, колькасць навучэнцаў у школе кожнае дзесяцігоддзе павялічвалася:
у 1875 г. - было 10 навучэнцаў (толькі хлопчыкі);
у 1890 г. - было 45 навучэнцаў;
у 1907 г. - вучылася 90 чалавек;
у 1909 г. - вучылася 95 чалавека (2 дзяўчынкі) - народнае вучылішча пераўтворана ў двухкласную народную школу;
у 1913 г. – 150 чалавек.
За 42 гады працы школы атрымалі пачатковую адукацыю каля 800 чалавек.
Пасля Кастрычніцкай рэвалюцыі павялічылася колькасць вучняў і школ. Усе дзеці школьнага ўзросту сталі вучыцца. Ліквідавалася непісьменнасць сярод дарослага насельніцтва. Цэнтрам гэтай працы была "Дабрамыслянская школа".
З успамінаў настаўніцы біялогіі Атэкавай Марыі Сямёнаўны становіцца вядомым яшчэ адзін факт з гісторыі школы:
"У Дабрамысленскую школу я прыехала ў 1926 годзе. Школа называлася - "Школа сялянскай моладзі" (ШКМ). Размяшчалася ў двух будынках: класы 1-4 у В. Пиоремонте (у былым памешчыцкім доме), класы 5-7 у М. Добромысле, у школьным будынку. Калектыў настаўнікаў складаўся з 8 чалавек. У асноўным настаўнікі не мелі спецыяльнай адукацыі, а толькі мелі настаўніцкія курсы. Былі створаны Камсамольская і піянерская арганізацыі. У 1930 г., падчас аб'яднання дробных сялянскіх гаспадарак у калгасы, усе настаўнікі працавалі агітатарамі па калектывізацыі і па антырэлігійнай прапагандзе".
З 1918 года па 1941 год школу скончыла больш за 1500 чалавек. Большая частка з іх атрымалі сямігадовую адукацыю.
Напярэдадні Вялікай Айчыннай вайны школа размяшчалася ў двух будынках: пачатковыя класы ў памешчыцкім доме ў В. Піярамонт, Старэйшыя ў В. Дабрамыслі.
У перыяд нямецкай акупацыі з 11 ліпеня 1941 года па 10 кастрычніка 1943 года школа не працавала. Першы пасляваенны выпуск быў у 1945 годзе. Скончылі школу 15 чалавек, 13 з іх атрымалі вышэйшую адукацыю.
З восені 1943 года школа аднавіла сваю працу. Памяшкання не было. Усе дамы былі разбураныя. Навучальныя класы размяшчаліся ў вялікіх зямлянках, якія пакінулі салдаты. Настаўніку даводзілася з урока на ўрок пераходзіць з зямлянкі ў зямлянку.
Пасля заканчэння Вялікай Айчыннай вайны, з 1945 года, сіламі народнай будоўлі быў узведзены драўляны будынак школы. Яно было невялікім, з маленькімі класамі, драўлянымі перагародкамі, пячным ацяпленнем. Заняткі ішлі пры газавых лямпах. Адсутнічаў інтэрнат, сталовая, спартзала, спецыяльна аформленыя кабінеты. Такое становішча назіралася да 1960 года.
У 1958 г. дырэктарам школы стала Галіна Паўлаўна Клімашэўская, на плечы якой ляглі ўсе асноўныя праблемы па наладжванні навучальнага працэсу ў мясцовай школе: быў пабудаваны прышкольны інтэрнат, дзе маглі жыць дзеці з бліжэйшых вёсак (Зубак, Зачерни, Рублёва), падключана электрычнасць, пабудавана сталовая, афармляліся кабінеты фізікі, хіміі; будаваўся школьны стадыён.
У 1975 годзе быў узведзены Сучасны трохпавярховы будынак школы. Гэта падзея супала са 100-гадовым юбілеем школы.
З 1975 года і да цяперашняга часу ўстанова адукацыі "Дабрамыслінская дзяржаўная агульнаадукацыйная сярэдняя школа" працягвае сваю працу ў гэтым будынку.
У 1995 годзе школа адсвяткавала свой 120-гадовы юбілей.
У 2005 годзе школе споўнілася 130 гадоў.
За гэты час змянілася не адно пакаленне настаўнікаў.
У пасляваенны час адукацыйны працэс у Дабрамыслінскай сярэдняй школе вялі педагогі-ветэраны (фотагалерэя-фотаальбом Летапіс школы).
Змяняўся з цягам часу і дырэктарскі склад школы: да Вялікай Айчыннай вайны-Кавалёў Барыс Рыгоравіч, Лебедзеў Канстанцін Сідаровіч; пасля вайны – Герніс Ганна Карлаўна, Дзям'янаў Міхаіл Сямёнавіч, Галісенкаў Макар Васільевіч, Касінец Мікалай Якаўлевіч, Клімашэўская Галіна Паўлаўна, Журко Серафіма Фёдараўна. З 1975 па 2008 гг. - Меліхаў Аляксандр Яфімавіч (с1973 па1982), Бедункевіч Валянціна Казіміраўна (с1982 па2002), Лукіна Галіна Васільеўна (с2002 па2008), Фалібога Сафія Афанасьеўна (с2008 па2013), Якубава Людміла Віктараўна (с2013 па2018).
На сённяшні дзень Дуа "Дабрамыслінская сярэдняя школа" - грамадзянская школа: шматпрофільная навучальная ўстанова, якая ажыццяўляе адукацыйную і культурную падрыхтоўку.
У сваёй працы абапіраецца на прынцыпы:
- абавязковы базавы ўзровень заданняў для ўсіх і магчымы максімум для кожнага па яго схільнасцях, здольнасцях і выбару;
- развіццё, адукацыя і выхаванне чалавека. Стварэнне аптымальных умоў для дыферэнцыяцыі і індывідуалізацыі навучання, фарміраванне навуковага самасвядомасці сродкамі ўсямернага развіцця здольнасцяў, далучэнне вучняў да гісторыі і культуры Рэспублікі Беларусь.
Асноўная мэта працы:
- павышэнне якасці адукацыі праз ўнутраную і знешнюю дыферэнцыяцыю навучання і авалоданне новымі тэхналогіямі, якія забяспечаць паспяховасць працы кожнага вучня.
У школе створаны ўсе неабходныя ўмовы для раскрыцця творчых здольнасцяў навучэнцаў:
- вывучэнне прадметаў на павышаным узроўні (хімія, матэматыка, беларуская мова);
- працуюць гурткі;
- праводзяцца заняткі па інтарэсам і агульнашкольныя мерапрыемствы;
- дзейнічае Школьная навукова-пазнавальнае таварыства «Пошук»;
- працуюць факультатывы і курсы па выбары;
- вядуць працу два клуба: «Эрудыт» і «Сябры».
ДУА "Дабрамыслінская сярэдняя школа Лёзненскага раёна" мае свае традыцыі:
- Дзень нараджэння школы;
- пасвячэнне ў першакласнікі;
- ушанаванне пераможцаў алімпіяд;
- Дні здароўя;
- турзлёты;
- свята " Апошні званок»;
- развітанне з пачатковай школай;
- Масленіца;
- сустрэчы з выпускнікамі розных гадоў.
Дабрамыслінская сярэдняя школа здаўна славілася сваімі дасягненнямі ў спорце. Амаль заўсёды нашы юныя спартсмены займаюць прызавыя месцы ў раённых спаборніцтвах, прымаюць актыўны ўдзел у абласных і рэспубліканскіх. Гэтаму садзейнічаюць заняткі ў спартыўных секцыях школы па:
- настольным тэнісе;
- лёгкай атлетыцы;
- пешаходным турызме;
- лыжнай падрыхтоўцы.

фотогалерея ветераны педагогического труда 

Раздзелы сайта